Szimulátorok

GTR-Masters által használt szimulátorok
Assetto Corsa
Az Asseto Corsa egy friss fejlesztésű, next-gen hardcore szimulátor, a netKar-t is készitő, olasz Kunos Simulazioni-tól. Hivatalosan 2014 decemberén született meg az 1.0-s verzió, azóta is sok fejlődésen, build-en megy keresztűl. Részletes modellű utcai autóktól kezdve, a legkeményebb pályagépekig számtalan kategóriát felkarol. A híres versenypályákat lézeres technológiával készítik. Mod barát kialakításának köszönhetően remek bővítési lehetőséggel rendelkezik. Igényes, hivatalos kiegészítőkkel (DreamPack DLC) is folyamatosan bővül a pályák, és az autók választéka. Jellemzői: Remek FFB és fizika / felgumizódó pálya / flat spot elfékezés / gumiszemcsésedés / részletes autóbeállítás Használjuk: 2014.szep óta
RaceRoom experience
A RaceRoom Racing Experience (R3E) többnyire a SimBin-ből átalakult Sector3 stúdió munkája. A programot folyamatosan fejlesztik, alapja free2play, de a széles választékkal bíró tartalmakért, pakkokért, fizetni kell. Az eddig hallott legélethűbb hangok, valamint a hivatalosan liszencelt WTCC, DTM, ADAC GT Masters bajnokságok a szimulátor fő erősségei. A könnyedebb, szórakoztatóbb vezetési elményt célozza meg. Fizika, valamint a kormány erővisszacsatolása nincs az élmezőnybe. Egyáltalán nem moddolható. Online ranglista, és kihívások teszik még teljesebbé a szimet. Jellemzői: Teljes bajnokságok, kategóriák / Jó adaptív AI / webes felület / élethű hangok Használjuk: 2015.szep óta
rFactor 2
Az rFactor 2 az egyik legkomolyabb, legösszetettebb szimulátor a piacon. Az amerikai ISI cég 2009 környékén kezdte el a fejleszetését. A fizkialag is deformálódó gumimodel, mely a hőhatásokat, a kopást, és az elfékezéseket (flatspot) is hűen visszaadja. A fejlett fizikai rendszer az alváz csavarodását, az aerodinamikai hatásokat is előben számolja. A dinamikus napszakok kezelése, az eső, vizes pályák felszáradása, a felgumizódó pályák, a széljárás, mind mind különlegessé teszi a versenyeket. A program nem úgy indult ahogy sokan várták, a grafikai motorja megkopott, a modok készítéséhez dokumentációk nem lettek publikálva, és stratégia hibák is hátráltatták a népszerűségét. 2016-ban a Studio 397 felkarolta a projektet, ami új lendületet adhat a szimnek. Jellemzői: Fejlett fizikai rendszer / Pazar FFB / modbarát / aprólékos beállítások Használjuk: 2016.dec óta
project CARS
Az angol Slightly Mad Studios, az NFS Shift széria alkotóitól, közösségi finanszírozás segítségével született meg 2015 májusán, multiplatformra a grandiózus Project CARS. A lélegzetelállító grafikával rendelkező program a könnyedebb, szórakoztatóbb vonalat képviseli. Erőssége a dinamikusan változó napszakok, valamint az időjárás menet közbeni váltakozása. A gokartól kezdve, a nagy LMP-s gépekig mindent lehet vezetni. DLC-kel bővíthető, de nem moddolható. Több javítatlan bug maradt a játékban, ami miatt a multiplayer rész is csorbul, de a stúdió már a folytatáson, a CARS2-n dogozik. Jellemzői: Szuper grafika / Jó FFB (ha beállítottad) / buta AI / karrier mód Használjuk: 2015.okt - 2016.feb
Race07
Második legsikeresebb sorozatunkat, a HTCM-et, a svéd SimBin-es fiúk, ISI fizikát használó Race07-es (kiadás 2007.okt) szimulátorával értük el. A játékot a több idényt feldolgozó hivatalos WTCC bajnokságok, valamint Michelisz Norbi ismerté válása tette széles körben vonzóvá. A túraautózás savát borsát, a testközeli csatákat, egymáson fordulásokat, és ezzel együtt balhés ütközéseket kaptunk. A játéknak nem voltak kiemelkedő képességei, mégis egyenletes, korrekt szinvonalat képviselt. Különböző 3rd party mod-ok, pályák, autók, és egyedi kocsifestések tették még szinesebbé a versenyeket. Jellemzői: Egyszerű fizika / bővíthető tartalmak / rövid pörgős dupla futamok / fordított rajtrács Használjuk: 2008 - 2015.jun
GTR2
Legsikeresebb sorozatunkat a HGTRM-et, aminek nyoma mai napig a GTR-Masters nevünkben is megmaradt, közel 10 éven át a GTR2-vel futottuk. SimBin fémjelezte szimulátor az előd, GTR-nek a folytatása, mely a FIA GT versenysorozat 2003, 2004-es bajnokságát dolgozta fel, korának legjobb fizikájával. Könnyen moddolható felépítésének (ISI) köszönhetően egészen a GT3-as autókig kibővítettük. A folyamatos, nagy létszám miatt egyidőben több szerverrel, párhuzamosan futó bajnokságokat futtatunk. Jellemzői: Hosszútávú futamok / taktikai lehetőségek / bivajerős gépek / eső / éjszaka Használjuk: 2006 - 2013.okt
GT Legends
GT Lengeds (2005) szimulátorral 9 szezont (évet) futottunk a HGTLM bajnokságunkban. Ez a SimBin program a keményebb szimulátorok közé sorolható, mivel a régi, 1960-as, 1970-es évekbeli vasparipák terelgetése egymagában is kellő tudást, és kihívást követelt, nemhogy amikor a másik kilincsén fordulunk. Talán emiatt sem lett a legnépszerűbb sorozatunk, viszont akik megszerették, azok hosszú időre egy kellemes, barátias bajnokságban találták magukat. A pályán jelentősen eltérő képességű kocsik miatt kreditrendszert alkalmaztunk, így fokozva az izgalmakat, és az eltérő taktikázási lehetőségeket. Jellemzői: Retro autók / multiclass versenyek / kreditrendszer Használjuk: 2006.jan - 2014.jun
Grand Prix Legends
A ligánk ennek a programnak is köszönhetően született meg. A Grand Prix Lengeds-et 1998-ban hozta létre az akkor népszerű, amerikai Papyrus cég akik az Indy, és Nascar szériák után, az iRacing-en dolgoztak. A keményvonalas szimulátor a Formula1 1967-es aranykorszakát, korhű pályákkal (Városliget) keltette életre. Az akkor még babacipőben járó online játékok miatt, HGPLM bajnokságainkon külföldi versenyzők is indultak, ám Michelisz Norbi feltünése, mindenkit elhomályosított. Öreg kora ellenére még mindig van rajongótábora a játéknak. Jellemzői: Szárny nélküli szivarautók / korát meghazudtoló fizika Használjuk: 2001.jan - 2011.maj
Az egyes szimulátorok leírása a Masters szervezői között kialakult közös véleményen alapszik.
A lista nem hiánytalan, a Race WTCC, GTR, valamint a csak nehány tesztfutamot megért szimek nincsenek feltüntetve.